Babette Jongen

Burgerraadslid

Échte inspraak voor iedereen.

Babette is geboren in Tilburg, waar zij ook woont en de master Public Governance aan Tilburg University studeert. Daarvoor heeft ze een studie Bestuurskunde aan Avans Den Bosch en de pre-master Bestuurskunde aan Tilburg University afgerond. Namens ProDemos geeft ze met veel passie en plezier gastlessen over politiek en de rechtstaat aan scholieren en studenten.

Babette staat voor de mogelijkheid voor alle Tilburgers om maximale uit hun leven kunnen halen. De mogelijkheid krijgen om te leren, te ontspannen en gezond te leven. Om dit te bereiken wil ze dat inwoners de gelegenheid krijgen om mee te praten en beslissen over beleid dat hen persoonlijk raakt. De meest kwetsbare mensen in de samenleving mogen een steuntje in de rug krijgen. Kinderen uit arme gezinnen horen evenveel kans op een mooie toekomst te krijgen als hun klasgenootjes die uit meer welvarende gezinnen komen. Voor deze kinderen kan de gemeente het verschil maken, bijvoorbeeld door het financieel mogelijk te maken dat ook zij met hun vriendjes mee naar sport of muziekles kunnen gaan.

Babette werd al vroeg aangetrokken tot de politiek. Op haar elfde won ze de verkiezingen op haar basisschool met de PvhS (Partij voor het Spelen) die stond voor langere pauzes en nieuw speelmateriaal. Samen met twee anderen richtte ze de lokale jongerenafdeling van GroenLinks, DWARS Brabant op. In haar vrije tijd gaat ze graag wat drinken en eten met vrienden.