Bas van Weegberg

De toekomst is groen en sociaal.

Bas (22) is opgegroeid in de Brabantse Kempen en naar onze stad verhuisd voor zijn studie Bestuurskunde aan de Tilburgse universiteit. Tilburg was een warm bad: zijn beide ouders zijn er geboren en getogen en veel familie woont er nog steeds. Op zijn 16e werd hij actief bij jongerenvakbond FNV Jong en bij de Nationale Jeugdraad. Niet veel later volgde de keus voor GroenLinks. Hij was jarenlang actief bij DWARS, de grootste linkse jongerenorganisatie van het land, onder meer als landelijk voorzitter.

Ongelijkheid en klimaatverandering moeten de wereld uit geholpen worden. Dat begint lokaal. We kunnen Tilburg een vliegwiel maken voor verandering. Een stad die laat zien dat het anders kan. Waar we de duurzaamste gemeente van Brabant worden. Waar we eerlijk delen door armoede en schulden te verlichten. Waar er plek is voor iedereen. Dát is het Tilburg waar Bas voor wil gaan. Kunnen we dat maken? Nou en of!

Een beetje obsessief als het gaat om boeken is Bas wel. Op zijn titel ‘Voorleeskampioen van Wintelre 2007’ is hij nog steeds iets te trots. Het liefst brengt hij zijn tijd door met het speuren naar boeken over politiek en maatschappij in een bibliotheek, boekenhandel of kringloopwinkel.