De toekomst is groen en sociaal.

Bas (23) is opgegroeid in de Brabantse Kempen en naar onze stad verhuisd voor zijn studie aan de Tilburgse universiteit. Tilburg was een warm bad: zijn beide ouders zijn hier geboren en getogen en veel familie woont in de stad. Hij was jarenlang actief bij DWARS, de grootste linkse jongerenorganisatie van het land, onder meer als landelijk voorzitter. Naast zijn raadwerk is hij voorzitter van jongerenvakbond FNV Young & United en lid van de Sociaal-Economische Raad.

In wat voor stad willen we wonen? Dat is de essentie van onze lokale politiek. Een belangrijk onderdeel van het antwoord ligt bij betaalbaar en duurzaam wonen, met schone lucht, goed openbaar vervoer en genoeg ruimte voor fietsers en voetgangers. Ook de beweging naar een circulaire economie, waarbij we afval als grondstof zien, verdient aandacht. Voor deze onderwerpen maakt Bas zich hard in de gemeenteraad. Zo bouwen we aan een Tilburg dat klaar is voor de toekomst.

Een beetje obsessief als het gaat om boeken is Bas wel. Op zijn titel ‘Voorleeskampioen van Wintelre 2007’ is hij nog steeds iets te trots. Het liefst brengt hij zijn tijd door met het speuren naar boeken in een bibliotheek, boekenhandel of kringloopwinkel.

• Wonen
  • Mobiliteit en parkeren