GroenLinks Tilburg en haar voorgangers zijn al meer dan 50 jaar actief in de stad. Vóór 1989 zaten CPN, PSP en PPR al in de gemeenteraad en kenden de drie partijen actieve afdelingen. In het midden van de jaren tachtig gingen ze krachtig samenwerken en waren ze met “Links Akkoord” voorlopers in het proces tot de vorming van GroenLinks. De afdeling heeft uiteraard een bestuur en diverse werk- en projectgroepen. Ruim 500 mensen uit Tilburg en omgeving zijn lid van GroenLinks.

Regio

GroenLinks Tilburg is een regio-afdeling, dit betekent dat behalve Gemeente Tilburg ook de volgende gemeenten tot onze afdeling behoren:

• Gilze-Rijen
  • Dongen
  • Hilvarenbeek
  • Oisterwijk
  • Goirle
  • Loon op Zand

Vragen of de regio? Neem dan contact op met het bestuur.

Fractie GroenLinks in gemeente Tilburg

GroenLinks kent in gemeente Tilburg een actieve raadsfractie, op dit moment met Esmah Lahlah en Rik Grashoff als wethouders in het college en tien raadsleden: Evelien Kostermans (fractievoorzitter), Arne Kramer, Karlijn Sol, Ron Antens, Dwayne Heuvelmans, Burak Yilmaz, Nicky van Wanrooij, Freke Schellekens en Nermin Agovic. Daarnaast zijn Rene Spieringhs en Ron Cremers burgerraadslid.

Vragen aan de fractie kunnen gesteld worden aan de fractiemedewerker via: fractiemedewerkergl@gmail.com

Bestuur GroenLinks afdeling Tilburg

Voorzitter: Joery Martens
Penningmeester: Bert van Velthuijsen
Secretaris : Meike Bel
Algemeen bestuursleden: Hans Harbers, Mathijs Bergman, Sophie Oltheten en Elly Scherpenisse.

Het bestuur is te bereiken via: info@groenlinkstilburg.nl

Rekeningnummer: Triodosbank: NL68 TRIO 0786 8316 77 t.n.v. GroenLinks Tilburg