Een goede en veilige fietsenstalling bij Station Tilburg West nog niet in zicht.

GroenLinks heeft het afgelopen jaar op station Tilburg West handtekeningen verzameld voor een betere fietsenstalling. Op dit station worden namelijk veel fietsen gestolen. De handtekeningen zijn overhandigd aan wethouder Aarts met het verzoek om bij NS Prorail en het Rijk te pleiten voor een goede en veilige fietsenstalling. Helaas is dit niet gelukt. NS Prorail bericht de gemeente dat alleen nog maar stallingen met een capaciteitstekort voor ombouw en uitbreiding in aanmerking komen. En in Tilburg West is de capaciteit voldoende. Dus geen vernieuwde fietsenstalling.

Echter tot verbazing van de fractie GroenLinks wil NS Commercie de parkeervoorzieningen voor auto's bij station Tilburg West uitbreiden. Het college van Burgemeester en Wethouders wil dit initiatief wel steunen. En uitbreiding en verbetering van de fietsenstalling: daarover geen woord! Voor de fractie aanleiding om de wethouder hierover te bevragen en het onderwerp op de agenda van de commissie fysiek te plaatsen. Het onderwerp wordt op 14 februari besproken.