Afdeling

GroenLinks Tilburg en haar voorgangers zijn al meer dan 50 jaar actief in de stad. Vóór 1989 zaten CPN, PSP en PPR al in de gemeenteraad en kenden de drie partijen actieve afdelingen. In het midden van de jaren tachtig gingen ze krachtig samenwerken en waren ze met “Links Akkoord” voorlopers in het proces tot de vorming van GroenLinks. De afdeling heeft uiteraard een bestuur en diverse werk- en projectgroepen. Ruim 400 mensen uit Tilburg en omgeving zijn lid van GroenLinks.

GroenLinks kent in Tilburg ook een actieve raadsfractie, op dit moment met Mario Jacobs als wethouder in het college en zes raadsleden: Evelien Kostermans (fractievoorzitter), (vicefractievoorzitter), Bas van Weegberg, Liesje Carlier, Dwayne HeuvelmansRon Cremers en Sanne Heijndijk. Daarnaast zijn Martin de Wolf, Babette Jongen en Ron Antens burgerraadslid.

Vragen aan de fractie kunnen gesteld worden aan de fractiemedewerker via: fractiemedewerkergl@gmail.com

Voorzitter: Arnoud van Leuven
Penningmeester: Bert van Velthuijsen
Secretaris: Frea van Dooremaal/aspirant bestuurslid: Meike Bel