Voor de twintigste keer reikte GroenLinks Tilburg de Tilburgse Solidariteitsprijs uit. Dit jaar is uit het tiental nominaties een overtuigende winnaar geselecteerd:Marja Wittenbols. Zij wint de prijs die bestaat uit een bedrag van € 200,- een kunstwerk en eeuwige roem.

Op 10 januari 2016 heeft GroenLinks Tilburg voor de twintigste keer de Tilburgse Solidariteitsprijs uitgereikt tijdens de nieuwjaarsborrel van PvdA en GroenLinks.    De Tilburgse Solidariteitsprijs van GroenLinks is de laatste jaren toegekend aan een persoon of organisatie die op duurzame wijze vorm geeft aan het begrip ‘solidariteit’. Er wordt steeds gezocht naar mensen die zich onbaatzuchtig hebben ingezet voor een rechtvaardige en ongedeelde samenleving, zowel op lokaal, nationaal als internationaal niveau.   In het verleden hebben Pater Poels, Tilburg ZaMir, VluchtelingenWerk, de Vuurdoop, de Fraters van Tilburg, de Derde-Wereld-Rommelmarkt van het Mill-Hill College, Octavia Moneedi, Anneke Scholte/De Nieuwe Wind, inloopruimte ‘De Boomgaard’ van het AZC, het Moedercentrum de Ketting, de Stichting Samenwerking Tilburg-Nicaragua, Stichting Leergeld Tilburg, Mirjam Antonise, Riek Flipse,  Maandblad SpinT, de Stichting Raakveld, het Ronde Tafelhuis, Rinneke & Jan Geboers  en Hetty de Wilde de prijs mogen ontvangen.    Dit jaar is uit het tiental nominaties een overtuigende winnaar geselecteerd:Marja Wittenbols   Fractievoorzitter van GroenLinks Joris Bengevoord reikte de prijs uit. De winnaar werd bekend gemaakt door juryvoorzitter en oud-wethouder Marjo Frenk die het juryrapport voordraagt.    De prijs bestaat uit een bedrag van € 200,- een kunstwerk en eeuwige roem. De jury van de Tilburgse Solidariteitsprijs bestaat dit jaar uit Marjo Frenk, Hagar Roijackers, Rob van Mierlo, Paul Cornelissen en Edwin Mermans.

Lees hieronder hieronder het complete juryrapport.