Dit besluit betekent een forse vergroening, forse toevoeging van betaalbare woningen (159 woningen worden vervangen door 367 nieuwe woningen, waarvan 68% in het segment betaalbaar), en de lang gewenste doorbraak vanuit de binnenstad naar de Piushaven. Samen met Stadsforum, de verluwing en vergroening van het stadshart betekent dit een flinke upgrade voor dit gebied. Complimenten zijn op zijn plek aan het stadsbestuur, de gemeentelijke organisatie en alle betrokkenen om hier op alle fronten zo ambitieus te blijven.

In 2022 zal de uitvoering van het Stadsforum (fase 1, Willemsplein) van start gaan, ook hierover heeft de gemeenetraad op 13 december positief besloten. Daarna zijn in 2023/2024 de Paleisring en Schouwburgring aan de beurt, hiervoor heeft de raad voorbereidingskrediet toegekend. Nadat de zaterdagmarkt vervolgens van het Koningsplein kan verhuizen naar het nieuwe Stadsforum, kan begonnen worden met de realisatie van Koningswei.