Sinds het voorjaar van 2019 is Joery voorzitter van de Tilburgse GroenLinks afdeling. Na zijn rol als secretaris bij de Brabantse jongerenvereniging van GroenLinks werd hij actief als bestuurslid voor GroenLinks Brabant. In 2019 was hij campagneleider voor GroenLinks tijdens de Statenverkiezingen van dat jaar. Joery is geboren in Rijen (Gilze-Rijen), woont sinds 2016 in Tilburg en heeft een eigen Accountbased Marketingbureau in het centrum van de stad.

GroenLinks zet zich al jaren in voor een groen, sociaal en open Tilburg. Dat doen we vanuit de raad en het college maar ook onze afdeling speelt daar een belangrijke rol in. Ik wil ervoor zorgen dat GroenLinks in onze stad en omliggende gemeenten een zichtbare en actieve club is met ruimte voor o.a. (nieuw) talent en mooie activiteiten.

Joery woont nabij het centrum van Tilburg met zijn vrouw, zoon en twee katten. Hij vertelt je graag waarom katten veel leuker zijn dan honden. In zijn vrije tijd trad hij vroeger op als DJ op feestjes met zijn drive-in show. Tegenwoordig ‘drived’ hij alleen nog in bad, daar ligt hij graag uren in om te lezen of te Netflixen. Joery houdt van hobby’s waarvan uit eten gaan de grootste is.