Mathijs (20) woont al zijn gehele leven in Gilze (Gilze-Rijen). Momenteel studeert hij bij de Fontys in Tilburg. Mathijs is lid geworden van GroenLinks na de Tweede Kamerverkiezingen van 2017. Sinds november 2019 is hij actief in het bestuur van GroenLinks Tilburg.

De afdeling GroenLinks Tilburg is groter dan alleen de stad Tilburg. Verschillende kleine gemeente maken onderdeel uit van de afdeling. De gemeenten Dongen, Oisterwijk, Goirle, Hilvarenbeek en Gilze-Rijen horen ook bij de afdeling GroenLinks Tilburg. Als Bestuurslid Regionale Ontwikkeling zet Mathijs zich in voor alle gemeenten waarin het Groene en Linkse geluid nog niet (genoeg) verkondigd wordt.

Mathijs heeft een interesse in debatteren. Tijdens zijn middelbare schooltijd op het Theresialyceum was hij actief bij debatclub Discendo Discimus. Daarmee heeft hij aan verschillende wedstijden meegedaan, waaronder Op Weg Naar het Lagerhuis en het NK debatteren. Bij die laatste wedstrijd heeft Discendo Discimus in de finale gestaan.