We blijven ook investeren in Festival Circolo en Kaapstad. Twee festivals die een groot bereik hebben voor de inwoners van onze stad en voor elk wat wils bieden, ook voor mensen met een kleine beurs. Dat is een punt wat we als GroenLinks graag benadrukken; evenementen met aandacht voor inclusiviteit en toegankelijkheid.

We laten Tilburgers, uit alle wijken en dorpen, genieten van het brede scala aan evenementen: Heyhoef-Backstage in de Reeshof, Heikant een wereldwijk en Biezenmortel Bruist. Met deze laatste verwelkomen we de uitbreiding van onze gemeente met Biezenmortel vanaf 2021!

En er ruimte voor nieuw initiatief: in 2021 verwelkomen we het Music Film Festival en Illustrada. Deze laatste is een outdoor expositie van kunstzinnige ontwerpen van getalenteerde lokale en (inter-)nationale digitale illustratoren en designers. Het Music Film Festival biedt naast natuurlijk muziekfilms op diverse locaties in de stad, ook ruimte aan workshops, debatten, exposities, meet & greets, live radio-uitzendingen en live-muziek. Nadrukkelijk wordt de samenwerking gezocht met de muziekopleidingen in de stad.

Genoeg te beleven dus in onze mooie stad, met aandacht voor de voor GroenLinks belangrijke punten: toegankelijk, inclusief, duurzaam en vernieuwend.

Meer informatie: https://www.tilburg.nl/actueel/nieuws/item/evenementensubsidies-voor-2021-toegekend/