“ Mensen maken de stad; kleurrijk, bruisend en veelzijdig ”

Ron (53) is geboren in Baarle-Nassau en kwam in 1985 in Tilburg wonen voor zijn studie aan het Conservatorium. Hij heeft sindsdien in diverse wijken in Tilburg gewoond, samen met zijn vrouw en twee dochters. Na zijn studies Docent Muziek, Bastuba, Trombone en Dirigent Harmonie en Fanfare, is Ron altijd in Tilburg en omgeving blijven werken, en heeft hier met name het verenigingsleven door en door leren kennen. Op dit moment werkt hij aan het Beatrixcollege als docent muziek. Daarnaast is hij druk bezig met allerlei podiumkunst activiteiten onder de vlag van Ron Antens Musicproductions. Als vrijwilliger is hij verder betrokken bij de Carnavals Stichting Tilburg en met name muzikaal verantwoordelijk voor de Kruikenviering en Kruikenstad in Koor.

Ik ben er van overtuigd dat het overgrote deel van de mensen zichzelf niet bewust buiten onze maatschappij wil plaatsen. Ik geloof daarom in een overheid die zorgt voor zijn burgers, die een vangnet vormt en die mensen de kans biedt terug in hun eigen kracht te komen. Hier hoort ook bij dat iedere burger actief kan deelnemen aan alles wat er in onze prachtige stad gebeurt. Juist dat geeft uitzicht op een perspectief voor iedereen.

Het bruisend maken van onze stad is in dat licht iets waar we veel mensen bij kunnen en moeten betrekken. Ik zet mezelf daar graag voor in, of dat nu in de zalen van het monumentale Theaters Tilburg is of op de Heuvel bij het meezingen tijdens Kruikenstad in Koor; bij een straattheater evenement in winkelcentrum Heyhoef, of een concert in 013. Samen zorgen voor elkaar in een open en gastvrije stad.

De belangrijkste uitlaatklep van Ron is het schrijven van muziek. Naast vele arrangementen voor diverse orkesten en ensembles, componeert hij ook en wel in diverse stijlen. Zo componeerde hij een aantal jaar geleden de muziek voor de musical Moordhoek (klassiek) en heeft hij recent de muziek voor zijn tweede musical Hier adem ik vrij (rock) geschreven. Daarnaast heeft hij ook plezier in het schrijven van een carnavalsnummer, getuige de kruikenkraker van 2020: Zot zen is zo gek nog nie. Tot slot behoren films en koken in een kookclub ook nog tot zijn hobby’s.